Προπτυχιακά μαθήματα
ΑΝΑΤΟΜΙΑ ΜΥΟΣΚΕΛΕΤΙΚΟΥ
Στόχος του μαθήματος είναι η εξοικείωση του φοιτητή / τριας με την ανατομική ονοματολογία και η κατανόηση της δομής του μυοσκελετικού συστήματος του αξονικού και περιφερικού σκελετού. Οι διαλέξεις και οι εργαστηριακές ασκήσεις εστιάζουν στην κατανόηση και την εμπέδωση της οργάνωσης του μυοσκελετικού συστήματος και εισάγουν στις έννοιες της απεικονιστικής και κλινικής ανατομίας.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:
- γνωρίζει την αρχιτεκτονική οργάνωση του μυοσκελετικού συστήματος του ανθρώπινου σώματος
- αναγνωρίζει τα βασικά χαρακτηριστικά του μυοσκελετικού συστήματος σε κλασσικές μορφές απεικόνισης
- προσδιορίζει τα ορατά στην επιφάνεια του σώματος στοιχεία του μυσκελετικού συστήματος
Σύνδεσμος προς το e-class
ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΚΗ ΑΝΑΤΟΜΙΑ Α
Στόχος του μαθήματος είναι η εξοικείωση με τη δομή και την αρχιτεκτονική οργάνωση των οργάνων και συστημάτων της τραχηλοπροσωπικής χώρας και του θώρακα και η κατανόηση από το φοιτητή / τρια των αλληλεξαρτήσεων των συστημάτων. Οι διαλέξεις και οι εργαστηριακές ασκήσεις εστιάζουν στην κατανόηση και την εμπέδωση των τοπογραφικών και λειτουργικών σχέσεων που χαρακτηρίζουν τα όργανα & τα συστήματα των προαναφερθέντων περιοχών και τις συσχετίζουν με στοιχεία της απεικονιστικής και κλινικής ανατομίας.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:
- γνωρίζει την δομή των οργάνων & συστημάτων της τραχηλοπροσωπικής χώρας και του θώρακα
- προσδιορίζει τις τοπογραφικές και λειτουργικές σχέσεις των παραπάνω οργάνων & συστημάτων
- προσδιορίζει τις βασικές τοπογραφικές ανατομικές σχέσεις σε διάφορες μορφές απεικόνισης
Σύνδεσμος προς το e-class
ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΚΗ ΑΝΑΤΟΜΙΑ Β
Στόχος του μαθήματος είναι η εξοικείωση με τη δομή και την αρχιτεκτονική οργάνωση των οργάνων και συστημάτων της κοιλιακής και πυελικής κοιλότητας, η κατανόηση από το φοιτητή / τρια των αλληλεξαρτήσεων των συστημάτων και η απαρτίωση της γνώσης όπως ασκείται στην κλινική πράξη (κλινική ανατομία). Οι διαλέξεις και οι εργαστηριακές ασκήσεις εστιάζουν στην κατανόηση και την εμπέδωση των τοπογραφικών και λειτουργικών σχέσεων που χαρακτηρίζουν τα όργανα & τα συστήματα των παραπάνω περιοχών και τις συσχετίζουν με στοιχεία της απεικονιστικής και κλινικής ανατομίας.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:
- γνωρίζει την δομή των οργάνων & συστημάτων της κοιλιακής και πυελικής κοιλότητας
- προσδιορίζει τις τοπογραφικές και λειτουργικές σχέσεις των παραπάνω οργάνων & συστημάτων
- προσδιορίζει τις βασικές τοπογραφικές ανατομικές σχέσεις σε διάφορες μορφές απεικόνισης
Σύνδεσμος προς το e-class
ΝΕΥΡΟΑΝΑΤΟΜΙΑ
Στόχος του μαθήματος είναι η εξοικείωση του φοιτητή/τριας με την ανατομική ονοματολογία και η κατανόηση της δομής του κεντρικού νευρικού συστήματος (ΚΝΣ). Οι διαλέξεις και οι εργαστηριακές ασκήσεις εστιάζουν στην κατανόηση και στην εμπέδωση της οργάνωσης του ΚΝΣ και εισάγουν στις έννοιες της κλινικής νευροανατομίας.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:
- γνωρίζει την αρχιτεκτονική οργάνωση του ΚΝΣ του ανθρώπινου σώματος
- προσδιορίζει τις τοπογραφικές και λειτουργικές σχέσεις και συνδέσεις εντός του ΚΝΣ
- αναγνωρίζει τις βασικές ανατομικές δομές του ΚΝΣ και να προσδιορίζει τις βασικές τοπογραφικές ανατομικές σχέσεις σε διάφορες μορφές απεικόνισης
E-class
Εκπαιδευτικές Ομάδες Ανατομίας
Στο πλαίσιο εναρμόνισης του διδακτικού έργου στα επιμέρους γνωστικά αντικείμενα της Ανατομίας με τα διεθνή πρότυπα έχουν συγκροτηθεί εκπαιδευτικές ομάδες κατά τη διάρκεια της τελευταίας οκταετίας. Οι ομάδες αυτές συγκροτούνται από φοιτητές/-τριες που έχουν επιδείξει υψηλές επιδόσεις στα μαθήματα της Ανατομίας. Τα μέλη των ομάδων αυτών αναλαμβάνουν επικουρικό διδακτικό έργο στις εργαστηριακές ασκήσεις τις οποίες παρακολουθούν οι νεότερες γενιές φοιτητών. Όπως επισημαίνεται στον Οδηγό Σπουδών της Ιατρικής Σχολής «… έχει θεσμοθετηθεί με απόφαση της ΓΣ η δυνατότητα ανάθεσης επικουρικού διδακτικού έργου στο πλαίσιο εργαστηριακών ασκήσεων σε προπτυχιακούς φοιτητές με το όνομα «Διδακτικό Επικουρικό Έργο Προπτυχιακών Φοιτητών» ΔΕΠΡΟΦΟΙΤ. Η επιλογή ενός προπτυχιακού φοιτητή στο πρόγραμμα ΔΕΠΡΟΦΟΙΤ θεωρείται ένα είδος τιμητικής διάκρισης με αποτέλεσμα να αυξάνει τα κίνητρα για καλές ακαδημαϊκές επιδόσεις κάτι που αποτελεί σταθερό στόχο της Σχολής.»
Είναι αξιοσημείωτο ότι, ο θεσμός αυτός έχει λάβει πολύ θετικές κριτικές κατά τις αξιολογήσεις που πραγματοποιούνται στο τέλος του εξαμήνου από τους φοιτητές που έχουν παρακολουθήσει το μάθημα.
Την περίοδο της πανδημίας η διδασκαλία των μαθημάτων έγινε με σύγχρονη τηλεκπαίδευση μέσω των εικονικών τάξεων ΤΟΠ Α' και ΤΟΠ Β' μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Teams της Microsoft και μέσω ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης το πολυμεσικό υλικό της οποίας είναι διαθέσιμο στην ιστοσελίδα των μαθημάτων μέσω του συνδέσμου στο e-class